Klantenservice

Ondanks dat wij online wijn verkopen willen wij u graag persoonlijke aandacht en advies geven. Voor vragen kunt u ons rechtstreeks bellen of mailen.


Voor informatie of vragen over wijn

Jan-Willem van der Hek

director of wine

klantenservice@cwines.nl 

Voor masterclasses en boekingen van Jan-Willem

Roosmarijn Nuijens

janwillem@thefamegame.nl

020-4220787

Voor algemene informatie en/of vragen

Laura Poorter

operations

klantenservice@cwines.nl


Bezoekadres

Cwines.nl

Robijnstraat 96

1812 RB ALKMAAR

T. 0 888 444 888

E. klantenservice@cwines.nl

KVK-nummer 64918483

BTW-nummer NL855902760B01

bankrekening Rabobank Noord-Kennemerland

IBAN NL45 RABO 0300 9899 54

Cwines.nl is een handelsnaam van flex4wine


Openingstijden: 

Proefruimte is geopend op afspraak


Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur op telefoonnummer 0 888 444 888.

1 Veelgestelde vragen
1.1 Bestellen hoe doe ik dat?
Bij Cwines.nl kunt u meteen bestellen. U kunt bestellen d.m.v. het aanmaken van een account maar u kunt ook bestellen zonder een account aan te maken. U dient echter wel uw gegevens achter te laten voor uw bestelling, factuur- en bezorgadres. U kiest de door u gewenste producten plaatst ze in uw winkelwagen. Wanneer u klaar bent, kiest u voor de optie "bestel" of "bestelling afronden". Uw bestelling is pas definitief als u op de kassapagina op "Afrekenen" klikt.
1.2 Is het mogelijk om per fles te bestellen?

Ja dit is mogelijk, bij Cwines.nl kunt u vanaf 1 fles bestellen.

1.3 Bestelling wijzigen of annuleren
Wanneer u een product heeft besteld bij Cwines.nl dan kunt u de bestelling kosteloos annuleren of wijzigen, mits deze nog niet aan u is verzonden. Neem hiervoor telefonisch of via de email contact met ons op. Wij zorgen er dan voor dat uw bestelling ongedaan wordt gemaakt en storten het betreffende geldbedrag terug op uw rekening of wij dragen er zorg voor dat uw wijzigingen worden doorgevoerd. 

Uw bestelling is al verzonden 

Indien het product al aan u is verzonden dan kunt u het pakket ook weigeren. Zodra het pakket dan weer bij ons binnen is storten wij het geldbedrag direct weer terug op uw rekening. 
Daarnaast heeft u het recht om de bestelling, zonder opgave van redenen, gedurende veertien dagen te annuleren. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. 
1.4 Iets toevoegen aan uw bestelling
Zolang u uw bestelling nog niet heeft afgerond kunt u items verwijderen en toevoegen aan uw bestelling. Op het moment dat u uw bestelling heeft afgerond is het niet meer mogelijk om nog iets aan de bestelling toe te voegen. 
Vanzelfsprekend kunt u een nieuwe bestelling plaatsen. Indien mogelijk, zullen wij proberen om uw bestellingen samen te voegen zodat deze in een keer uitgeleverd kan worden. 
1.5 Kan ik als bedrijf een bestelling plaatsen?
Bij Cwines.nl bestaat de mogelijkheid om zowel particulier als voor uw bedrijf bestellingen te plaatsen. Indien u tijdens het bestelproces duidelijk aangeeft op welke naam de factuur gemaakt moet worden dan maken wij dit voor u in orde. Tevens kunt u een account voor zowel uw bedrijf als voor u privé aanmaken. 
1.6 Prijzen cwines.nl
De prijzen van al onze artikelen zijn per stuk incl. 21% BTW, tenzij anders aangegeven.
1.7 Kosten bezorging

Gezien onze gespecialiseerde bezorging vragen wij een bijdrage in de bezorgkosten per zending.
De bijdrage in de bezorgkosten is € 7,95.

1.8 Kan ik mijn bestelling ook komen ophalen?
Ja, het is mogelijk om uw bestelling, na telefonisch overleg, bij ons in Alkmaar op te halen. 

Aangezien wij geen voorraad (meer) houden op onze proeflocatie dient u rekening te houden met een termijn van 1 dag tussen uw bestelling en uw dag van ophalen.
(Voorbeeld: indien u donderdag voor 13:00 uur uw bestelling aan ons doorgeeft kunt u deze de volgende dag bij ons afhalen)
1.9 Openingstijden
Onze proefruimte is geopend op afspraak.
1.10 Hoe veilig is betalen bij Cwines.nl?
Bij Cwines.nl kunt u veilig en snel online betalen, al onze betalingen via een beveiligde SSL-verbinding. We geven u de mogelijkheid om op verschillende manieren te betalen. Iedere betaalwijze heeft zijn eigen voordelen. Kies dus zelf de betaalmethode die het beste bij u past! 
1.11 Vooruitbetaling via iDeal
Met iDeal kunt veilig en snel geld overmaken via uw eigen bank. Wanneer u voor deze methode kiest, krijgt u na de bevestiging van uw bestelling een iDeal-knop te zien, die u naar het beveiligde iDeal keuzescherm leidt. Hier kunt u uw bank selecteren en zo eenvoudig en snel geld overmaken. iDeal betalingen zijn alleen mogelijk voor Nederland. Aan deze manier van betalen zijn geen extra kosten verbonden.
1.12 Betaling via Creditcard
Het is mogelijk om bij ons via creditcard te betalen (MasterCard/Maestro/VisaCard). Dit is een betaalwijze waarmee u direct kunt betalen en waarbij de creditcardmaatschappij na een maand het bedrag bij u zal incasseren. Betalen met creditcard is bij ons volledig veilig, omdat wij dit uitbesteden aan een gespecialiseerde provider. Ook wordt bij iedere betaling een controle uitgevoerd op mogelijke fraude. Zo heeft u geen zorgen achteraf. Aan deze manier van betalen zijn wel extra kosten verbonden.
1.13 Vooruitbetaling via bankoverschrijving
Indien u liever wilt wachten tot uw order bevestigd is en u de factuur hebt ontvangen? Dan is vooruitbetaling per bank een optie. Onder vermelding van het ordernummer kunt u de betaling aan ons voldoen. Zodra het verschuldigde bedrag op onze rekening is bijgeschreven wordt uw bestelling aan u verzonden. Let op: met een bankoverschrijving duurt het veelal een aantal dagen voordat het geld op onze rekening wordt bijgeschreven. Het gevolg hiervan is dat uw bestelling later geleverd wordt. Aan deze manier van betalen zijn geen extra kosten verbonden.
1.14 Betaling bij verzending onder rembours / C.O.D. (Cash on Delivery)
Een betaling onder rembours/COD houdt in dat de producten door de transporteur bij u worden aangeboden. U dient het totaalbedrag van de bestelling dan contant en met gepast geld aan de chauffeur te voldoen, waarna u het pakket krijgt overhandigd. 
Het is dus NIET mogelijk om te pinnen. 
N.B. Voor deze services wordt een bedrag bovenop uw verzendkosten in rekening gebracht. 
1.15 Aflevertermijn
Indien uw bestelling voor 16:00 uur op werkdagen door ons is ontvangen wordt uw bestelling doorgaans binnen 2 werkdagen bezorgd.
1.16 Afwijkend afleveradres
U kunt uw bestelling ook op een afwijkend adres laten afleveren zoals bijvoorbeeld op uw werk, bij een relatie of bij vrienden.Tijdens het bestellen heeft u de mogelijkheid om het afleveradres aan te passen of te wijzigen. 
Heeft u al besteld en wilt u het afleveradres wijzigen, neem dan direct contact op met onze klantenservice per telefoon 0 888 444 888 klantenservice@cwines.nl. Wij zullen nagaan of er een mogelijkheid is om het afleveradres te wijzigen. 
1.17 14 dagen retourrecht
U hebt het recht om uw bestelling (of een deel daarvan) binnen veertien dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden te retourneren. De termijn van veertien dagen gaat in op de dag na de ontvangst van het product. Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. 

Het is uitsluitend mogelijk om een product voorzien van alle toebehoren en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele staat en verpakking te retourneren. Mocht na ontvangst van het retourneerde product blijken dat deze niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet dan zal er per zending een vergoeding in rekening gebracht worden.
1.18 Ruilen en retourneren
Indien u producten wilt ruilen of retourneren, kunt u dit binnen de herroepinstermijn van 14 dagen na ontvangst aan ons melden. Waarna u, op de door u gewenste manier en voor eigen rekening, het product kunt retourneren. Voor de retour gezonden producten ontvangt u van ons een creditfactuur. Zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontbinding, storten wij het aankoopbedrag incl. de eventuele** kosten voor heenzending terug op uw rekening.
(** alleen bij het retourneren van de gehele bestelling)

Uitgebreide informatie over herroepingsrecht kunt ook vinden bij ruilen & retourneren

Als service bieden wij dat een retouropdracht van wijn tegen betaling wordt opgehaald.

Indien u een ander product dan wijn bij ons heeft gekocht en deze wilt retourneren kunnen wij hiervoor, afhankelijk van het soort product, tegen betaling arrangeren dat het product bij u opgehaald wordt. 

Beide verzoeken kunt u indienen door een email te sturen naar klantenservice@cwines.nl met uw naam en adresgegevens. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij in overleg met u een datum plannen waarop het product retour gehaald kan worden. 
1.19 Verkeerd of beschadigd artikel
Wij proberen uw bestelling altijd onbeschadigd en netjes bij af te laten leveren. Mocht u desondanks toch een verkeerd of een beschadigd artikel geleverd krijgen neem dan direct contact op met onze klantenservice klantenservice@cwines.nl of per telefoon 0 888 444 888 waarna wij in samenspraak met u tot een passende oplossing zullen komen. 
1.20 Garantie
Ondanks alle zorg welke wij aan onze producten en bezorging besteden kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Hiervoor bieden wij u een garantie conform de richtlijnen van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel*. 

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. 

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand. 

Een product is uitgesloten van garantie wanneer: 
Aantoonbaar ander gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijn ontstaan. 
1.21 SSL beveiliging
Bij Cwines.nl worden alle gegevens en betalingen via een beveiligde SSL verbinding verzonden. Het versturen van deze gegevens gebeurt gecodeerd en is voor onbevoegden onleesbaar door het gebruik van Secure Socket Layer (SSL), een veiligheidsstandaard die door de meeste webbrowers wordt ondersteund. U herkent deze veiligheidsstandaard aan het slotje of sleuteltje in de browser. Daarnaast wordt tijdens het bestelproces het internetadres veranderd van http:// naar https://. Deze beveiligde techniek biedt de hoogste beveiliging bij het versturen van gegevens en betalingstransacties. 
1.22 Thuiswinkelwaarborg
Thuiswinkel Waarborg is het kwaliteitskeurmerk voor het kopen van producten en diensten via internet. Thuiswinkel Waarborg is opgericht in 2001. Het keurmerk wordt door de Consumentenbond ondersteund.
De leden van Thuiswinkel.org worden jaarlijks gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg.
1.23 Klacht melden
Indien u een klacht heeft over de producten van Cwines.nl of over onze dienstverlening dan kunt u dit kenbaar maken door contact op te nemen met onze klantenservice dit kan per mail, per telefoon of schriftelijk. 

Cwines.nl 
t.a.v. klantenservice 
Robijnstraat 96 
1812 RB ALKMAAR 
T. 0 888 444 888 
E. klantenservice@cwines.nl

(vermeld in het onderwerp dat het een klacht betreft) 

Wilt u duidelijk de klacht en de eventuele oorzaak van de klacht vermelden en in geval van schade graag duidelijke foto's van de schade meesturen. 
1.24 Klachtenafhandeling
Zodra u klacht door ons ontvangen is zullen wij binnen een werkdag contact met u opnemen om samen met u tot een voor beide partijen bevredigende oplossing te komen.
Neem contact op
* Verplichte velden